Вплив соціуму на дітей

Соціум формує дітей.

Чи замислюємося ми, дорослі, над таким близьким і до болі рідним кожному з нас поняттям, як «дитинство»? Його сутністю, цінностями? Так, можемо констатувати, що всі ми родом із Країни дитинства і водночас замис­литися, чи взяли із неї те, що потрібно для дорослого життя. І що ми, дорослі, сьогодні — на початку XXI сто­ліття — можемо зробити для дитинства як соціокультурної категорії.Що ж таке дитинство? Словникові та психологічні джерела визначають його як етап розвитку людини, що передує дорослості; характеризується інтенсивним розвитком організму та формуванням вищих психіч­них функцій (мови, мовлення, мислення, пам`яті, ува­ги тощо).Дитинство — це період життя людини, в якому закла­даються основи особистісної активності та особистісні властивості, цінності, що визначають якості майбутнього життя; це такий життєвий досвід, коли особа, і як люди­на, і як особистість, найменше захищена від соціально­го, психологічного і фізіологічного насильства (Р.Овчарова); це період оволодіння морально-етичними нормами подальшого життя, життя в дорослому віці.Відтак саме цей дитячий вік ми, дорослі, маємо зро­зуміти, відчувши себе хоч на деякий час дитиною, з її способом мислення та життя, щоб уміти виховувати і навчати з усією дорослою мудрістю. Мудрість влади педа­гога чи батьків над дитиною, за словами В. Сухомлинського, — це безмежна можливість зрозуміти дитину, її світобачення. «Маючи доступ до казкового палацу, ім`я якому Дитинство, — пише В. Сухомлинський,— я завж­ди вважав за конче потрібне стати певною мірою дити­ною. Тільки за такої умови діти не дивитимуться на вас, як на людину, що випадково проникла за брами їхнього казкового світу, як на вартового, що охороняє цей світ і якому байдуже, що робиться там, усередині цього світу».

Комментариев нет:

Отправить комментарий